środa, 4 kwietnia 2012

Rak'n'Roll - nowa twarz kampanii społecznej

Nie od razu można się zorientować, o co chodzi. Dwie kobiety o sympatycznym wyrazie twarzy trzymające kawałek kartonu z napisem „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi.” Dopiero po chwili skupiamy uwagę na dopisane u dołu informacje oraz logo fundacji wspierającej osoby chore na raka – Rak'n' Roll.
Kampania ma za zadanie przekonać podatników do oddania na rzecz fundacji promującej walkę z rakiem jednego procenta podatku. Zebrane w ten sposób środki fundacja chce przeznaczyć na swoje statutowe zadania, a więc między innymi: wspieranie chorych na raka, uświadamianie społeczeństwa w zakresie tej choroby i walki z nią, a  także organizację warsztatów edukacyjnych.
            Kampanii nie da się odmówić wybicia z konwencji kampanii społecznych, które w zdecydowanej większości kojarzą się nam ze smutkiem, przygnębieniem, szarością, negatywnymi emocjami...
- Przygotowując kampanię zdecydowaliśmy się na przewrotny komunikat, dzięki czemu udało się zrealizować założenia fundacji, która w mówieniu o chorobie nowotworowej przeciwstawia się standardowej komunikacji - mówi Jacek Maciejewski, Creative Director Euro RSCG 4D. - Zależało nam na tym, aby zarażała pozytywną energią, stanowiąca fundament działalności Rak'n'Roll. Mówiąc językiem nieformalnym i potocznym, skupiliśmy się w przekazie na aspektach bardzo ważnych z punktu widzenia podopiecznych fundacji.
Kampania spotkała się z ogromnym zainteresowaniem internautów. W ciągu kilku dni tysiące osób udostępniało ją na swoich kontach na Facebooku, oraz komentowało na fan page’u fundacji. 
Działania nie ograniczają się jednak jedynie do internetu. Przez cały kwiecień reklamę fundacji będziemy mogli obejrzeć w kinach Ciemna City, spotkać w prasie i radiu. Kampania obejmie także działania bezpośrednie w sieciach salonów bieliźniarskich, fryzjerskich oraz klubów .

Jak Wy ją oceniacie? Kampania miała za zadanie przyciągnąć jak najwięcej odbiorców – to jej się zdecydowanie udało. Szkoda tylko, że ruszyła dopiero na początku kwietnia, gdy wiele osób zdążyło już zadecydować, komu przekaże swój 1 % podatku…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz